Zmiany wprowadzane tylnymi drzwiami
Na podstawie monitorowania i obserwacji tego, co się ostatnio dzieje, widać jak na dłoni, że nadchodzi/zaszła ZMIANA. Przyznam, że tym razem obliczenia googlarki są bardzo precyzyjne. Ogólnie znane techniki pozycjonowania przestają się sprawdzać. Można stawać na głowie i czarować wokół kabelka z Internetem, ale nowych obliczeń nie da się zmienić. Chodzi o TEMATYCZNOŚĆ. Jeśli na stronie pozycjonowana fraza nie występuje w ogóle lub śladowo, to nawet ugruntowane strony spadają jak liście w listopadzie. Do niedawna tematyczna zgodność linków ze stroną nie miała znaczenia, wbrew temu, co pisali "fachowcy". Obecnie, aby nie marnować czasu i mocy przerobowych, warto zwrócić uwagę na tematykę, zarówno strony w całości, jak i pojedynczego artykułu. Po prostu, jeszcze niedawno można było napisać artykuły o różowych słonikach i wypozycjonować stronę o zebrach. Lub żebrach. A dzisiaj nie da rady. Nie przy zastosowaniu tej samej siły.
Jak za dawnych czasów, dokładne projektowanie stron internetowych, zgodnie ze standardami również jest doceniane. Warto poświęcić trochę czasu i zoptymalizować stronę - z jednej strony dmuchając na zimne (niewiadomo, dokąd te zmiany w googlarce doprowadzą), a z drugiej daje to zauważalne wzrosty.