Ewolucja seo
Stare wpisy, niemal sprzed trzech lat uświadomiły mi, jak wiele zostało zrobione w zakresie propagowania świadomości SEO w naszym środowisku. To były gorące trzy lata, podczas których nie było dnia bez seo i edukacji. Edukacji klientów, edukacji siebie, edukacji branży. Gdy widzę na forach czy blogach wpisy branżowej młodzieży traktujące o bałaganie w wynikach, błędach wyszukiwarki, falach banów i ogromu pretensji do całego świata, wiem, że autor jest te kilka lat do tyłu ze swoją wiedzą i umiejętnościami SEO. To, że prowadzi kilka stron i osiąga wyniki, z perspektywy kilku lat nie ma znaczenia. Chwilowe wybicie strony na założone słowa kluczowe dowodzi tylko o opanowaniu podstawowych umiejętności zdobywania linków pozycjonujących. Dla początkujących pozycjonerów gadka o pracy nad serwisem docelowym to s-f, ponieważ na efekty tych prac trzeba czekać dłużej niż oni siedzą w temacie. Co jeszcze zmieniło się w pozycjonowaniu przez te lata? Sam mechanizm zdobywania pozycji wciąż opiera się na tym samym. Linki, linki, linki. Zmienił się skala, przybyło narzędzi oraz ludzi, którzy nimi się posługują. Siłą rzeczy wzrosła trudność, a także znaczenie jakości strony docelowej... Mam fajny adres bloga i zamierzam coś z nim zrobić.