Wstęp do pozycjonowania
Pozycjonowaniem można nazwać takie działanie, które wpływa na pozycje naszej strony w wyszukiwarce. Obecnie monopol na wyszukiwanie treści w sieci ma Google. Na nim też opiera się cały przemysł SEO. Może nie cały, a 98%. Reszta to margines.
W tej chwili, dopóki Google czegoś nie wymyśli, do ustalania kolejności wyników liczą się linki. Odpowiednią ilością linków można wypozycjonować niemal każdą frazę. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że odpowiednia liczba linków załatwi każdą frazę, ale głowy bym za to nie dał.
Ale po kolei.
Optymalizacja. W skrócie można powiedzieć, że jest to uporządkowanie semantyczne strony w taki sposób, aby strona wyświetlała się poprawnie w każdej przeglądarce (nie tylko w tej jedynej i słusznej) oraz, aby googlebot nie zgubił się w gąszczu naszego kodu. Ale to nie wszystko. Często zapominamy o poprawnym umieszczaniu grafiki na stronie i jej odpowiednim opisaniu (img alt=""). Niby niepotrzebna rzecz, ale pomyślmy o osobach korzystających z głosowej obsługi komputera. Tak, może trudno sobie wyobrazić, że osoba niedowidząca też może korzystać z internetu. Optymalizacja kodu jest tematem pomijanym w projektowaniu strony. Takie zaniechanie może odbić się czkawką przy późniejszych próbach pozycjonowania.